Beste klanten en relaties van GSF Glasgroep en Sukkel Glas.
Zoals bekend heeft de overheid diverse maatregelen getroffen inzake het bestrijden van het coronavirus. Vanuit onze verantwoordelijkheid naar de maatschappij, is ook GSF Glasgroep genoodzaakt om hierin maatregelen te nemen.
Waarom?
Wij nemen deze maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen c.q. te beperken. Wij doen dit om de veiligheid en gezondheid te waarborgen van onze medewerkers maar ook die van uw medewerkers en/of uw klanten.
Meldingen:
- De binnenkomende schade meldingen worden nog steeds 24/7 opgepakt door onze meldkamer.
- Schades worden zoals u van ons gewend bent binnen de afgesproken aanrijdtijden veiliggesteld.
- Definitief herstel kan echter momenteel langer duren dan dat u van ons gewend bent. Hierbij moet u denken aan schades waarbij we afhankelijk zijn van maatwerk producten en/of waarbij inzet van derden benodigd is.
Bij schademeldingen die wij voor u uitvoeren aan bewoonde objecten, zullen wij een korte vragenlijst hanteren:
- Vertoont u momenteel verkoudheidsverschijnselen?
- Bent u onlangs in het buitenland geweest?
- Behoort u tot een risicogroep? (Bijvoorbeeld: longpatiënt, hartpatiënt).
Per melding zal dan afgewogen worden of het noodzakelijk is de werkzaamheden direct uit te voeren of op termijn (voorlopig niet uitvoeren).
OOK HIER ZAL ALTIJD VAN BUITEN AF EEN DEGELIJKE NOODVOORZIENING WORDEN AANGEBRACHT.
Werknemers op de werkvloer:
Voor onze glaszetters op de werkvloer geldt dat zij dus indien mogelijk, hun werk blijven doen en ook alle maatregelen treffen om kans op besmetting te voorkomen.
Onze werknemers hebben wij uitvoerig op de hoogte gebracht, geïnstrueerd en voorzien van de nodige bescherm- en desinfectiemiddelen. Er is een protocol opgesteld voor de werknemers.
Ook hierbij kan de situatie elke dag anders zijn en daarom hebben wij iedere dag uitvoerig overleg met onze werknemers over hoe met de huidige situatie om te gaan.
Onze werknemers op de werkvloer hebben de opdracht meegekregen om bij twijfel (een persoon die wellicht besmet is met corona) direct contact op te nemen met hun leidinggevende.
Het kan hierdoor voorkomen dat een geplande opdracht alsnog wordt geannuleerd.
Contact en ondertekenen werkbon:
Onze werknemers hebben vanuit GSF de opdracht meegekregen geen fysieke contactmomenten te hebben met de klant.
Dit houdt ook in dat de klanten de digitale werkbon op de mobile device niet mogen laten ondertekenen door de klant.
Voor welke periode?
De werkbonnen zullen in ieder geval in de periode tussen 16 maart t/m 6 april niet ondertekend worden.
Bezetting:
Ook bij GSF kan het voorkomen dat wij ten gevolge van het coronavirus te maken krijgen met onderbezetting op de werkvloer.
Zoals u van ons gewend bent zullen wij er alles aan doen om vertraging in werkzaamheden te voorkomen.
Het kan echter voorkomen dat wij keuzes moeten maken en bepaalde werkzaamheden voorrang geven. Er kan hierdoor een situatie ontstaan waarbij er vertraging optreedt bij het uitvoeren van werkzaamheden.
Met u of uw collega’s zullen wij goed contact blijven houden over de uitzonderingen en het verloop van deze werkzaamheden.
Maatregelen van uw organisatie?
Om verdere verspreiding van het virus te voorkomen begrijpen wij dat ook u wellicht maatregelen heeft genomen.
Indien uw organisatie of eventueel organisaties waar u eventueel mee samenwerkt maatregelen heeft genomen die voor ons van belang zijn dan vernemen wij deze graag van u.
Verder hopen wij op uw begrip voor deze situatie zodat wij gezamenlijk een goede, werkbare en bovenal gezonde situatie kunnen creëren.
Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.